Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Wat zijn de voorwaarden om mij in te schrijven bij WoningNet voor sociale huur?
  • U heeft de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsstatus;
  • U moet minimaal 18 jaar zijn. Als blijkt dat u bij inschrijving jonger was dan 18 jaar, dan vervalt uw inschrijving. De betaalde inschrijfkosten worden niet teruggestort;
  • U mag maar één keer staan ingeschreven als hoofdaanvrager bij WoningNet Regio Eemvallei.

Uw inschrijving moet jaarlijks worden verlengd. Een inschrijving is persoonsgebonden en kunt u dus niet overdragen aan iemand anders.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Ik heb nu een jaarinkomen hoger dan € 38.035, is inschrijving bij WoningNet zinvol?

In de Regio Eemvallei kunnen uitzonderingen gelden. Sommige woningen worden aangeboden aan huishoudens met een hoger inkomen. Dit staat altijd vermeld in de advertentie.

Overweegt u zich bij WoningNet Regio Eemvallei in te schrijven, dan is het belangrijk dat u zelf de afweging maakt of dit voor u zinvol is. Het is natuurlijk ook mogelijk dat u al ingeschreven staat bij WoningNet Regio Eemvallei en dat uw inkomen hoger is dan € 38.035. Misschien verwacht u dat uw inkomen gaat dalen en dat u over een tijdje wel in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. In de tussentijd bouwt u dan inschrijfduur op. Andersom kan het ook zo zijn dat u nu niet genoeg verdient, maar dat u de komende jaren meer gaat verdienen. Denk dus goed na voordat u zich in- of uitschrijft bij WoningNet Regio Eemvallei.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat kost een inschrijving en hoe betaal ik?

Een inschrijving voor huurwoningen kost eenmalig € 25 administratiekosten en vervolgens jaarlijks € 10 verlengingskosten . U betaalt via iDEAL of door een machtiging af te geven. Dit is een doorlopende machtiging voor zowel de eenmalige € 25 administratiekosten als de jaarlijkse € 10 verlengingskosten.

Als het WoningNet Regio Eemvallei niet lukt om via de machtiging de inschrijfkosten te incasseren, ontvangt u een verzoek om op een andere manier te betalen. U kunt dan het bedrag van € 25 zelf overmaken. Het jaar daarop kunt u voor de betaling van de verlengingskosten alsnog een machtiging afgeven. U krijgt daarover automatisch bericht in de maand voor de vervaldatum.

U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de inschrijfkosten en de verlengingskosten. Ook als u het automatische bericht niet heeft ontvangen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik weet mijn IBAN niet. Waar kan ik dit opzoeken?

Alle Nederlandse rekeningnummers bestaan tegenwoordig uit 18 cijfers en letters. Dit langere rekeningnummer heet IBAN, de afkorting van International Bank Account Number.
U vindt uw IBAN als u inlogt bij uw bank en op uw bankafschrift.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Het lukt niet om me bij WoningNet in te schrijven.

Als een inschrijving niet lukt, kan dit verschillende redenen hebben: 

  • U heeft een tweelingbroer of -zus die al staat ingeschreven bij WoningNet. Neem contact op met het Klantcontactcentrum voor meer informatie.
  • Er is een andere persoon die dezelfde voorletters, achternaam en geboortedatum heeft. Neem contact op met het Klantcontactcentrum voor meer informatie.
  • U staat al ingeschreven bij WoningNet. Vraag uw inschrijfgegevens op bij het Klantcontactcentrum.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik mijn inschrijfgegevens wijzigen?

De meeste gegevens kunt u zelf wijzigen via de website, als u bent ingelogd. U klikt dan op Mijn WoningNet - Profiel.

Deze gegevens kunt u niet via internet wijzigen:

  • naam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • naam, geboortedatum, geslacht en adres van de medeaanvrager (u kunt de medeaanvrager wel toevoegen)
  • inschrijfdatum
  • urgentie

Als een van de bovenstaande gegevens (behalve urgentie) niet juist staat geregistreerd, kunt u schriftelijk een gemotiveerd wijzigingsverzoek doen. Voeg bij uw verzoek een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Stuur uw verzoek naar WoningNet. WoningNet beoordeelt vervolgens of uw verzoek kan worden verwerkt en stelt u daarvan op de hoogte.

Als uw urgentie niet goed staat geregistreerd, kunt u contact opnemen met de behandelaar die uw urgentieaanvraag heeft verwerkt.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik mijn inschrijving ook gebruiken voor een andere regio?

Nee, een inschrijving bij WoningNet Regio Eemvallei geldt alleen voor deze regio. U kunt uw inschrijving en opgebouwde rechten niet gebruiken in een andere regio. U kunt zich wel in meerdere regio's inschrijven. U betaalt dan voor elke inschrijving inschrijfgeld.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik mijn inschrijving op naam van iemand anders laten zetten?

Nee, een registratienummer is persoonsgebonden en kan niet op naam van iemand anders worden gezet.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik wil gaan samenwonen. Hoe moeten wij ons inschrijven?

Wilt u samen met uw partner een woning zoeken, dan moet u samen op één inschrijving staan. Als een van beide al staat ingeschreven, dan kan de ander als medeaanvrager op de inschrijving worden geplaatst. Dit kunt u zelf aanpassen: ga hiervoor naar Mijn WoningNet en vervolgens naar Profiel.

Als uw partner ook staat ingeschreven kunt u de inschrijvingen samenvoegen:

Bij een samenvoeging schrijft degene met de langste wachttijd de ander als medeaanvrager bij op de registratie. Het registratienummer van de medeaanvrager vervalt daarmee.
Voor een samenvoeging van twee inschrijvingen kunt u contact opnemen met het Klantencontactcentrum.

Een samenvoeging kan later eventueel ongedaan worden gemaakt door middel van een splitsing. De medeaanvrager krijgt dan de inschrijftijd terug van de oorspronkelijke inschrijving.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik sta als medeaanvrager op een inschrijving. Kan ik een eigen inschrijving krijgen?

U kunt niet als medeaanvrager en als hoofdaanvrager staan ingeschreven.

Een medeaanvrager kan een eigen registratie aanvragen door de inschrijving te splitsen. Een splitsing betekent dat de medeaanvrager van de inschrijving wordt afgehaald en een eigen registratienummer aanvraagt. De inschrijfdatum van de nieuwe inschrijving is de datum van bijschrijven op de inschrijving van de hoofdaanvrager. Een splitsing kan niet plaatsvinden als u een woningaanbieding heeft. Bij een splitsing na samenvoeging krijgt de medeaanvrager de inschrijfdatum terug van het oude registratienummer.

U kunt de splitsing aanvragen door telefonisch contact op te nemen met het Klantcontactcentrum (u heeft een geldig e-mailadres van de medeaanvrager nodig). De medeaanvrager ontvangt binnen 24 uur een e-mail met instructies om de inschrijving als hoofdaanvrager te voltooien.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wanneer word ik uitgeschreven bij WoningNet Regio Eemvallei?

Uw inschrijving vervalt als:

  • u een sociale huurwoning accepteert van één van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet;
  • u de inschrijfkosten niet betaalt;
  • u de verlengingskosten niet betaalt;
  • u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden;
  • u dubbel staat ingeschreven. De inschrijving met de oudste inschrijfdatum blijft dan behouden.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik mij uitschrijven?
U kunt zich uitschrijven bij WoningNet Regio Eemvallei:
  • via de website: log in en klik bij Mijn WoningNet op Inzien of wijzigen. Aan de rechterkant ziet u direct de knop om uit te schrijven.

Let op! Als u actuele en/of lopende reacties heeft, kunt u zich niet uitschrijven. Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag stellen aan ons Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.